23-03-2018

השבוע בלבד – עובד בניין נהרג ועוד חמישה נפצעו באורח בינוני. לא היה יום בו לא הייתה תאונת עבודה בבניין.

ביום שני, 19.3, נהרג סאלם אסמעיל קוטינה, 38, פלסטיני מהעיר דורא כאשר נפל מגובה באתר בנייה ברחוב חיים ארלוזרוב ברחובות. כוחות של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. האתר בביצוע חברת 'בניין בוטיק בע"מ'.

ביום ראשון, בעיר פתח תקווה, נפצע עובד בניין באורח בינוני לאחר שנפל על מוט ברזל, ופונה לבית החולים בילינסון במצב בינוני.

ביום שלישי במבשרת ציון, ברחוב ברוש, נפצע עובד באורח בינוני כאשר נפל מגובה. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב בינוני עם חבלת ראש.

ביום רביעי המשיכו הנפילות מגובה להכות בעובדי הבניין ועובד נפל מגובה של כמטר וחצי בראשון לציון ברח' נחמיה, ופונה במצב בינוני עם חבלה בחזה.

ביום חמישי ההפקרות בענף הבניין גבתה מחיר משני עובדים: האחד שעבד בלקייה ונפגע בעת פריקת מכולה ופונה לבית החולים סורוקה במצב בינוני עם חבלת ראש. והתאונה השנייה אירעה בבית שמש, כאשר שוב הנפילה מגובה, האחראית בשנה החולפת ל-66% מהתאונות, פצעה עובד שנפל מגובה של 3 קומות, ולמרבה המזל נפגע רק באורח בינוני ופונה לבית החולים עין כרם.

הסיכום מראה בפשטות: לא היה יום השבוע בלי תאונות עבודה בענף הבניין. למרות הקנסות שמטיל משרד הרווחה על קבלנים, למרות סגירת אתר בנייה בבני ברק על ידי המשטרה, למשך חודש, בפעם הראשונה! למרות כל זאת, ההפקרות כל כך גדולה, שהנפגעים נפגעים באופן הכי ברור שיש, ברמה היומיומית.

רב תודות לניצן צבי כהן ולHilit Yanai-Levison על העברת ובירור המידע.

לטבלה המתעדכנת של פרויקט "נרתמים" אודות תאונות הבניין אנא כנסו:

https://kavlaoved.org.il/work-accidents-data

"נרתמים – בטיחות לעובדי הבנין", הינו פרויקט במימון האיחוד האירופי European Union in Israel.