04-11-2019

75_הרוגים_בתאונות_עבודה_לשנת_2019. נוסף לכך 291 נפצעו, 64 באורח קשה ו-225 באורח בינוני.
היום מסתיים השבוע ה-44 לשנת 2019. בשבוע זה נהרגו שלושה עובדים, בתאונות עבודה בענף הבניין, ובהם קטין בן 12. בכך מניין ההרוגים בענף הבנייה עומד על 40 הרוגים, יותר ממספר ההרוגים בכל שנת 2018 בענף הבנייה אשר עמד על 38. בזמן שהחברה הישראלית נגררה לשתי מערכות בחירות בשנה החולפת, הצעדים שיכלו להציל חיי אדם כמו קפאו. לפני כשנה חתמה ההסתדרות עם משרד האוצר על הסכם רב סעיפים לשיפור בטיחות העובדים, אך בפועל הרוב לא מומש.
ואלו שמות שלוש ההרוגים שאיבדו את חייהם השבוע בצאתם לעבוד: מאהר עזאת שעת', שאדי עמאשה, ושמו של השלישי טרם פורסם. מאהר עזאת שעת', 54, נפצע באתר בנייה בראש העין ביום ראשון. אך דבר לא דווח לרשויות. הוא הובא לבית חולים בקלקיליה,שם נפטר מפצעיו. האירוע התפרסם עקב מעצרו של תושב לוד אשר פינה אותו לבית החולים.ההרוג השני הוא קטין בן 12, תושב ביר הדאג', אשר נהרג במהלך עבודות תשתית כאשר טרקטור עליו נהג התהפך. כוחות של מד"א הוזעקו למקום ויחד עם רופא מקומי נאלצו לקבוע את מותו. קצת אחר כך נפל עובד, שאדי עמאשה, 37, מגובה של שלוש קומות באתר בנייה במג'דל שמס. עמאשה פונה במסוק צבית החולים זיו עם חבלת ראש קשה. לאחר מאמצי החייאה רבים נקבע מותו. יהיה זכרם ברוך.
לרשימה עצובה זו מצטרפים פצועים שקצרה היריעה מלהכיל – 12 פצועים השבוע לעומת 6 פצועים בשבוע החולף. 9 עובדים נפצעו באורח בינוני, 3 באורח קשה. 12 עובדים שחייהם וחיי משפחותיהם השתנו ללא הכר. נאחל להם החלמה מהירה.