מה קורה כאשר ההסתדרות מחליטה להרחיב את תחומי עיסוקה? היא מחליטה להחתים ולגבות מעובדים תאילנדים העתידים להגיע לישראל דמי חבר משולמים מראש, למשך תקופה של 5 שנים. מה קורה כאשר מסבים את תשומת ליבם של מנהלי ההסתדרות לכך שפעילותם גובלת בעושק שכן מעבר לעובדה שאין העובדים יודעים על מה הם חותמים, אין זה לגיטימי לגבות דמי חבר לתקופה קצובה מראש? לשמחתנו, הם אכן מפסיקים לגייס חברים חדשים, עוד לפני שכף רגלם נחתה בישראל.אולם, מה עולה בגורל מאות העובדים שכבר הוחתמו על חברות בארגון ל-5 שנים בטרם הפסיקה ההסתדרות עם התנהלות זו? מה עולה בגורל 2,000 השקלים ששילם כל עובד, בתקווה שיהיה מישהו שיעזור לו בהתמודדות הבלתי אפשרית אל מול מעסיקו וחברות כוח האדם הפרטיות? או, זו כבר תעלומה שלא הצלחנו לפתור. באחרונה, מגיעות יותר ויותר פניות לעמותת קו לעובד מעובדי חקלאות תאילנדים, השואלים מה פשר הכרטיס שניתן להם (קרי, כרטיס חבר בהסתדרות החדשה), ומדוע בכל פעם שהם מתקשרים למספר שמופיע על הכרטיס הם מקבלים מענה בעברית, מדוע אין בצידו השני של הקו מישהו שיכול להבין אותם, או שהם יכולים להבין אותו? לצערנו, כל פניותינו הרשמיות להסתדרות חדשה נותרו ללא מענה: יו"ר ההסתדרות החדשה, מר עופר עיני, לא מצא לנכון לענות לנו, יו"ר ההסתדרות במרחב ת"א, מר גרשון גלמן, התעלם מפנייתנו, ורק דובר הארגון טרח וענה לכתבת שביקשה לברר מולו את העניין כי אכן הייתה תוכנית לצרף עובדים תאילנדים להסתדרות, אך תוכנית זו בוטלה, וכי הכרטיסים שמחזיקים העובדים וודאי מזויפים. אם אכן מזויפים הכרטיסים, אין ההסתדרות מעוניינת לחקור מי מפיץ כרטיסים וגובה בשמה כספים שלא כדין? מדוע יש אדם בהסתדרות שאחראי על העובדים התאילנדים החברים אם אין כאלו? ומדוע הוא מוכן לצאת לשטח ולבדוק את התלונה אם אין הם באמת חברי הסתדרות? אכן, הסברים תמוהים ביותר, אנחנו לא הצלחנו להבין. מאת: נטע רוזנטל, רכזת תחום חקלאות
|
07-04-2011